Rosa Kazanlik

Rosa damascena trigintipetala. Adica damascul cu treizeci de petale.



Este un hibrid de damasc cu moschata si fedtshenkoana. Folosit pentru extragerea ravnitului ulei de trandafiri, pentru esente si arome, pentu parfumare.
Are nevoie de caldura, apa si un sol fertil.



O tufa in plina inflorire produce aproximativ 6 kg de petale pe sezon,dar s-a observat ca plantele care sunt altoite au productii mai mari.
Se zice dupa anumite surse, ca Robert de Brie a adus trandafirul din Siria in Europa, undeva intre 1254 si 1276. Alte surse povestesc cum ca romanii l-au adus in Anglia, sau ca medicul lui Henric al VIII lea i l-a facut acestuia cadou in 1540.
Orasul Kazanlik a fost fondat de imigranti turci in jurul anului 1420. Toti istoricii sunt de acord ca cultivarea trandafirului dateaza aproximativ din acea perioada. Se pare ca a fost adus in zona de un judecator turc, din Tunisia, si cultivat in gradina sa pentru parfum.



Trandafirul este cu inflorire singulara, dar mai are un val de inflorire mai modest in toamnele mai calde. E o tufa deasa si tepoasa, cu spiniii mici si desi , de 1.50m, greu de gestionat. Lastareste mereu si ramnifica bogat, devenind esxtrem de incalcita de parca toate ramurile merg in zig zag.
Florile au petale mici, fine si extrem de parfumate. Cand e in floare zona se umple de parfum greu, dulce, cumva ametitor.
Si un cos pregatit pentru a intra la sirop.

28 comentarii:

Antal B spunea...

Adica trandafirul folosit la scara industriala pentru obtinerea uleiului de trandafir , o componeta importanta ( de baza ) in majoritatea parfumurilor si cosmeticelor de pe piata . Kazanlik ( Kazanlakul de astazi ) se afla in Bulgaria , acolo este centrul universului uleiurilor de trandafir .
Sant curios cum este parfumul lui , nu l-am intalnit live niciodata .

Corina spunea...

Sper sa ajungi sa o faci.Un parfum dulceag, care are undeva o nota picanta. Miroase doar in zilele calde cu soare, altfel ai senzatia ca nu e ce trebuie sa fie.
Dintr-o tufa am facut doar din prima serie 32 sticle de sirop concentrat.

Antal B spunea...

Mda , trebuia sa faci tu sirop . Am inteles ca si consumi trandafirii , sub aparenta justificare ca " e dulceata " . Rusine ! Tu si afidele ... :))

Dani P. spunea...

Si eu as face dulceata, daca as avea asa o tufa ca a ta , Corina ! Te invidiez, pentru productia de petale...

Corina spunea...

Pot oricand sa-ti trimit si tie niste butasi. Eu o combin cu Rose de Rescht, iese siropul mai intens la culoare.

Dani P. spunea...

Daca as avea mai mult loc... Deocamdata, astept sa creasca ce am plantat, sa vad cum o sa arate gradina in vreo doi ani. Din cite am observat trandafirilor le trebuie minim trei ani, ca sa se formeze planta ... poate mai inlocuiesc vreunul.

claudia spunea...

6 kg de petale dintr-o tufa? Mi se pare enorm, eu ma gandeam ca trebuie sa plantez multi ca sa am cateva sticle de sirop!!! Mai ales ca spui ca e rapid in dezvoltare pot sa sper ca daca plantez unul la toamna dupa 2 ani apuc si eu sa beau sirop?

Corina spunea...

Da, sigur.

Anonim spunea...

Buna.
Unde se gasesc de vanzare butasi de trandafiri pentru dulceata, Rosa Damascena. Am cautat pe net si nu am gasit. In schimb, am gasit blogul tau, Corina.
Vreau sa achiziionez si eu un butas de trandafir, deoarece am nostalgia gemului de petale de trandafir pe care mi-l facea bunica...
As vrea sa incerc sa fac si eu acest gem.
Asadar, ma poti indruma spre o sursa de livrare a butasilor de trandafiri pentru dulceata.
Multumesc.

Corina spunea...

Poti cumpara Rose de Rescht, care e un trandafir care merge minunat la dulceata, si are si culoare foarte frumoasa. Pe el il poti comanda mai spre toamna la Rosafruct.
Daca nu il gasesti iti trimit eu butasi poate reusesti sa inradacinezi singura.

Anonim spunea...

Corina, prefer sa cumpar de la tine ca la Rosafruct am vazut ca au stocurile epuizate.
Iar daca tot ai incercat si ti-a iesit dulceata, e clar ca am mai multa incredere in specia de trandafir deja verificata de tine.
Merg pe incredere. Deci, cum procedam? Achit taxele + costul unui butas. Multumesc.
Adresa mea de e-mail: ohrana2005@yahoo.com

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Cristiana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Corina spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
bucura spunea...

as vrea si eu un butas,am cautat de-am inebunit...nu sunt la Rosafruct...Crezi ca mai gasesti unul si pentru mine?Daca se poate primavara asta.macar raspunde-mi,te rog:bucura_i@yahoo.com

Anonim spunea...

as dori si eu ceva butasi de trandafiri pentru dulceata. daca se poate adresa mea este: aureliatruca@yahoo.com

Unknown spunea...

daca se poate as dori si eu cativa butasi de trandafiri de dulceata as dori sa ii plantez la toamna!!!! id : partenie_horatiu@yahoo.com astept un raspuns cat mai curand sa stiu pe ce ma pot baza!!! multumesc anticipat!!!!

Anonim spunea...

Doamna Corina, doresc sa cumpar butasi de la dumneavoastra. Am incercat pe comanda, dar stocurile sunt epuizate. Platesc butasii si toate costurile de expediere. Astept raspunsul dumneavoastra, oricare ar fi el, pe adresa mik_yks@yahoo.com . Va multumesc!

Petre spunea...

Pentru cei care vor sa faca dulceata de trandafiri pot achizitiona trandafiri "Rosa Damascena Trigintipetala" ( trandafirul Kazanlak) de la http://www.famousroses.eu/

Anonim spunea...

Buna ziua,
Doresc sa cumpar niste butasi de la dumneavoastra. Astept raspunsul dvs pe adresa andy_allia@yahoo.com.Va multumesc!

Anonim spunea...

Buna ziua,
In vara am rugat un priten sa-mi procure un butas de tradafir pentru dulceata.Mi-a adus o radacina mare ( o tufa despartita) si a dat frunze destul de repede, chiar a si inflorit in septembrie ( floare rosie) Nu-mi ramane decat sa apelez la Dvs., in cazul ca sunteti de acord.
Astept, cu rugamintea, de a-mi da orice fel de raspuns , pentru care va multumesc.
E-mail: gheorghe.tudor@gmail.com
Constantina

Anonim spunea...

Buna ziua!

As dori sa cumpar de la dumneavoastra butasi de trandafir pentru dulceata! Astept cu nerabdare raspunsul dumneavoastra pe email epicdesign74@yahoo.com

Multumesc anticipat pentru raspuns!

zator60 spunea...

Buna ziua,
Am butasi trandafiri dulceata Roza Damascena, in gradina.
Fac dulceata si sirop de peste 25 ani.
Daca doriti, butasii sunt din radacini, anul 1-2, 40-80cm, 5 lei/buc+ taxa transport sau plata in cont si 1/2 cheltuieli expeditie. Solicitati foto pe mail.

Gaitanaru Gica spunea...

as dori si eu butasi de yrandafiri cum procedam?

Gaitanaru Gica spunea...

as dori si eu butasi de yrandafiri cum procedam?

Unknown spunea...

as dori sa cumpar si eu butasi de trandafiri de Damasc

Unknown spunea...

Vreau si eu butasi de Rosa damascena trigintipetala, imi doresc foarte mult , insa nu stiu cand se pot planta, pentru ca ei sunt deja infloriti. va multumesc

Anonim spunea...

Vind butasi trandafiri de dulceata ,0726080707

Trimiteți un comentariu